×

is magic
 is digital 

is tactile

is encounter

is nomadic
is protective

is shelter
is loner
is furtive or recurrent collective
is strategic
is doubtful
is electric power
speaks English on internet
is a nonprofit organization created by Chloé Malcotti in 2017 to help her produce and present her different individual and collective practices. 

 

To contact hypernuit please write an E-Mail to this address : info@hypernuit.be

 

To subscribe to the newsletter click here.

 

 

 

 

**NEWS**

15th March - 01st June 2024 : Another Town, Antoher train by Chloé Malcotti at BIP (Biennale de l'Image Possible, Liège)

 

19th June 2024 at 8pm : #12 Blue Screen - Sammy Baloji at SMOG

 

 


Rosignano-Solvay
Atelier

02/11/2017 - 15/07/2018

Atelier d’écriture pour le scénario de Medusa

Day 2 of the workshop Day 2 of the workshop Day 2 of the workshop Day 2 of the workshop Day 3 of the workshop Day 5 of the workshop Day 5 of the workshop Day 7 of the workshop
Atelier

02/11/2017 - 15/07/2018

Atelier d’écriture pour le scénario de Medusa

FR :

L’atelier s’est déroulé sur plusieurs périodes. Une première de deux mois où nous avons créé la matière textuelle du scénario du film et où nous nous sommes familiarisé.e.s avec la caméra et les différents micros, puis deux autres où nous avons cherché et expérimenté la mise en scène des différentes séquences. L’ensemble des ateliers a été filmés et enregistrés par les participant.e.s afin qu’ils,elles puissent comprendre, construire et inventer un rapport à l’image singulier.

 

Lors de ces ateliers j’ai travaillé avec un Emma, Filippo, Lisa, Eleonora, Nicole, et Sveva, six jeunes adolescent.e.s de Rosignano-Solvay qui avaient souhaité participer au projet. Ils,elles étaient alors inscrit.e.s au lycée de la ville, dans la classe du professeur Arrigoni Tiziano. 

 

Dans un premier temps nous avons amorcé un travail d’écriture à partir de l’improvisation orale afin de révéler jours après jours les différentes couches sensibles qui composaient leurs perceptions et leurs expériences de la ville de Rosignano Solvay. 

Pour cela nous avons utilisé le théâtre d’improvisation comme dispositif afin de voyager dans différentes situations passées, présentes ou futures, et à travers différentes teintes d’imaginaire (utopie, dystopie, etc…). Nous avons travaillé à partir de leurs vécus, réels ou fictifs, à partir de leurs connaissances et de leurs zones d’ignorances, à partir de leurs croyances, de leurs désirs et, enfin, à partir d’archives trouvées dans celles de la ville. 

 

Lors de ces temps de travail, nous cherchions également à comprendre si et à quel point l’entreprise Solvay avait une emprise sur nos imaginaires, lorsqu’il s’agissait, par exemple, d’envisager les autres possibles du lieu, futurs, ou passés, avant que l’entreprise Solvay ne s’installe à Rosignano.

EN :

The workshop took place over several periods: a first of two months where we created the textual material of the film script, then two others where we researched and experimented with the staging of the different sequences. All the workshops were filmed and recorded by the participants so that they could understand and build their relationship with image making.

 

During these workshops I worked with Emma, ​​Filippo, Lisa, Eleonora, Nicole, and Sveva, six young teenagers from Rosignano Solvay who had wanted to participate in the project. They were then enrolled in the city's high school, in the class of Professor Arrigoni Tiziano.

 

At first we started a work of writing from oral improvisation in order to reveal day after day the different sensitive layers that made up their perceptions and their experiences of the city of Rosignano Solvay.

For this we used the theater of improvisation as an apparatus to travel in different past, present or future situations, and through different shades of imagination, utopia, dystopia, etc... We worked from their experiences, real or fictitious, from their knowledge and their areas of ignorance, from their beliefs, their desires, and finally from archives found in the City Archives. 

 

During theses working sessions, we also sought to understand if and to what extent the Solvay factory had a hold on our imaginations, when it was a question, for example, of considering the other possibilities of the place, future or past, before the Solvay company moved to Rosignano for example.

WORKSHOP MATERIAL :
  • retranscription_workshop_05_02_2018.pdf

CREDITS :
Workshop made with
Emma Gaglio 
Lisa Cappelli 
Filippo Ruggeri 
Eleonora Biancani 
Nicole Massari 
Sveva Calienno 
Giacomo Manghi 
Chloé Malcotti 

With the support of the cultural center ARMUNIA, the support of Arrigoni Tiziano and with the support of the cultural center Le Creste.

 

RELATED PROJECTS :
 Medusa